top of page

טרנדים של סתיו 2023

בואי רגע נדבר על טרנדים.

העליתי ריל באינסטגרם אתמול על כמה אין לטרנדים באמת חשיבות בעיני. אם לא ראית אותו עדיין, הוא כאן.


הטרנדים מתחלפים במהירות שיא בימינו וקשה לעמוד בקצב וזה בעיקר משאיר אותי, וכל מי שמתעניינת באופנה, בתחושה של ״אין לי מספיק בגדים״ או ״אני חייבת לקנות״.

וזה, כמובן, מוביל בסופו של דבר לארון מלא בפריטים שאנחנו לא יודעות איך לשלב ושנעשים לא רלוונטים בעונה הבאה.


אז רגע לפני שאני אפרט מה מסתמן כטרנדים החמים לעונת הסתיו הקרובה, חשוב לי להגיד

ראי בטרנדים כהמלצה בלבד!

אם יש טרנד שאת לא אוהבת, אתן לא חייבת.

זה לא אומר שאת פחות או יותר אופנתית.

זה רק אומר שתצטרכי לחכות עד החלפת הטרנדים הבאה (שמתרחשת כל כמה חודשים ברשתות האופנה המהירות), עד שתמצאי טרנד שמדבר אליך יותר.


עד אז או שתיצמדי לקנייה של גזרות קלאסיות, שכמעט תמיד ניתן למצוא בחנויות, או שתחכי קצת עם הקנייה, זמן טוב לחשבון נפש (וחשבון כספי) אם את באמת צריכה או רוצה את הפריטים.


אז, אחרי כל ההקדמה הזו, אלו הטרנדים הצפויים לעונת הסתיו הקרובה (זו לא הרשימה המלאה, כי זה אז הפוסט הזה היה נמשך לנצח, אבל אלה המרכזיים שראיתי חוזרים בהרבה מקורות שונים):


אדום - במיוחד באקססוריז (אפשר גם בורדו)

אין דרך לפתוח טיקטוק או אינסטגרם כרגע מבלי לקבל הפצצה של סרטונים שמדברים על הצבע האדום העונה. הדגש הוא על הגוון של אדום דובדבן, בעדיפות באקססוריז למיניהם - כמו מגפיים ותיקים.

למי שהאדום הזה קצת יותר מדי לה, גם גווני הבורדו נכללים בטרנד ומאוד מתכתבים עם עונת הסתיו.


טרטן

בד המשבצות הסקוטי יוצא מעולמות הפאנק (ראי ערך: הזמרת אבריל לאבין) וכובש אאוטפיטים שלמים במגוון צבעים.


תחרה

טרנד השקיפות הוא משהו שנמצא איתנו כבר תקופה, העונה הוא עובר דיג׳יגדל משקיפות חלקה לשקיפות דרך תחרה, בעיקר בשחור. טרנד סקסי שיכול להגיע בגוון וריאציות - כך שאם הטוטאל לוק קצת גדול עליכן, חולצה תחרתית שקפקפה תעשה את העבודה.


חליפות ג׳ינס

טרנד הג׳ינס על ג׳ינס, מה שנקרא - טוקסידו קנדי, חוזר.

אגב, המונח טוקסידו קנדי הגיע אחרי שזמר אמריקאי בשם בינג קרוסבי סורב בשנת מ1951 לכניסה לבית מלון כי חולצת הג׳ינס ומכנסי הג׳ינס שלבש לא היו מהודרים מספיק, ואז מותג הג׳ינס המפורסם ליוויס יצרו טוקסידו שלם מבד ג׳ינס כתרגיל יח״צ.

הפעם הדגש הוא על חולצה ומכנסיים באותו הגוון.


מטאלי

ולא סתם מטאלי, אלא כסף.

אפשר לראות את הצבע כפריטי לבוש, אבל גם בגזרת האקססוריז.

אם מכנסיים כסופים מזכירים לך נייר אלומיניום קצת יותר מדי, תתחילי בקטן - כמו בנעליים, בעדיפות לנעליים בסגנון מרי ג׳יין (כמו בתמונה הימנית) או נעלי בלט.


כתפיים חזקות או ייחודיות

אם עד היום סחבת הרבה על הכתפיים, תגידי תודה, כי כנראה הן התחזקו והתרחבו וזה יועיל לך בעונה הקרובה. הדגש העונה הוא על כתפיים רחבות, וייב שנות ה-80, או על כתפיים ייחודיות, כמו שרוול אחד או אוף שולדר (בדומה לתמונה עם החולצה הלבנה).


עור

אני לא חושבת שיש עונה סתווית או חורפית ללא מכנסי עור (או דמוי עור), אבל מסתמן שיהיה ביקוש לעור בכל מיני צבעים וצורות העונה. ואם אתן לא מאמינות לי, אני אתן למספרים לדבר - חברת טכנולוגיית האופנה ואפליקציית הקניות ליסט דיווחה על עלייה של 25% בחיפוש אחרי בגדי עור לאחר שבועות האופנה בעולם (בהם הוצגו המון בגדי עור).


עגילים צמודי אוזן עם נוכחות

הנה טרנד כלבבי.

לא קורה הרבה שתכשיט מקבל את קדמת הבמה בעולם הטרנדים, אבל אם זה כבר קורה, אני מאוד שמחה שמדובר בעגילים בעלי נוכחות!

זו בעיני אחת הדרכים הטובות והקלות ביותר לגוון אאוטפיט ולהפוך אותו למעניין יותר, עם נקודת פוקוס חזקה ובעלת אמירה. למי שזה גדול עליה, תרתי משמע - יכולה להתחיל מצבעים מתכתיים וניטרליים ולבחור גודל שהוא צעד אחד קדימה ממה שאת רגילה, עד שתתרגלי ותוכלי להתקדם בגדלים.


לבוש משרדי (יוצאים מה-y2k תודה לאל)

בהמשך לאסתטיקת ה- quiet luxury שחזקה מאוד בתקופה האחרונה, (אאוטפיטים שנראים יקרים ושומרים על צבעוניות מתונה וניטרלית, מבלי לצעוק מותגים כאלו ואחרים), יש רצון חזק לצאת כנגד ובעקבות אופנת ה-y2k (אופנת שנות ה-2000) שאיכשהו לא עוזבת אותנו וצורך עז לחזור להתלבש אלגנטי, וכאן נכנסת לתמונה האופנה הביזנסית. כובע טמבל, חגורות ענקיות וגזרה נמוכה - אאוט. בלייזרים, חליפות וחצאיות עפרון - אין.



וזהו לבינתיים, נראה לי שטרנדדתי לכם מספיק (מלשון טרנד+נדנדתי).


בנימה אישית אגיד שאני לרוב לא מתלבשת לפי הטרנדים ואם כן, אני מגיעה אליהם יחסית מאוחר במעגל החיים של הטרנד, רגע לפני שהוא מתחלף. הסיבה היא שאני רוצה לחשוב טוב טוב לפני שאני משקיעה בפריט חדש, כדי לוודא שאלבש אותו והוא לא סתם ישכב לי בארון, ולכן אני נותנת לעצמי זמן להתבשל, אבל אם אני נכנסת לטרנד, אני יודעת שזה כי אני באמת אוהבת אותו.

בשורה התחתונה -


תלבשו מה שעושה לכן טוב ושמח, לא מה שמישהו הגדיר לכן לאהוב.

עדי.


0 comments
bottom of page